Koniec świata. Eschatologia Tom III - Ks. Marcin Ziółkowski
      Koniec świata. Eschatologia Tom III - Ks. Marcin Ziółkowski

      Koniec świata. Eschatologia Tom III - Ks. Marcin Ziółkowski

      Opinia (0)
      34,90 zł
      Z Podatkiem
      Polityka zwrotów: 14
      Dostawa 1-3 dni
      Produkt w magazynie

      Koniec świata. Eschatologia Tom III - Ks. Marcin Ziółkowski


      Koniec świata, zmartwychwstanie ciał, paruzja Chrystusa, Sąd Ostateczny, odnowienie wszechświata.

      Ilość :
      Otrzymasz 34.9 Punktów NAGRODY przy zakupie co najmniej 1. produktu. Nagrodę można wykorzystać do opłacenia kolejnych zamówień, zamienić na kod rabatowy lub kupon. Aby skorzystać z NAGRODY należy zarejestrować nowe KONTO KLIENTA lub zalogować się na już istniejące. Chcesz wiedzieć więcej? - sprawdź nasz PROGRAM LOJALNOŚCIOWY FAMILIS!
      Blisko

      🧐 Dowiedz się więcej o naszych promocjach oraz programach LOJALNOŚCIOWYCH i PARTNERSKICH klikając w

      LINK

      Write your review

      Testowa tabela rozmiarów - size chart content - Size/Chart/Table

      • Polityka prywatnośćiPolityka prywatnośći - Dbamy o Twoją prywatność. Tutaj znajdziesz informacje dot. zasad przetwarzania danych osobowych.
      • Zasady dostawyZasady dostawy
      • Regulamin zwrotówRegulamin zwrotów - Kupuj i sprawdź spokojnie w domu. 14 DNI NA ODSTĄPIENIE OD UMOWY BEZ PODANIA PRZYCZYNY.

      Koniec świata. Eschatologia Tom 3 - Ks. Marcin Ziółkowski


      Koniec świata, zmartwychwstanie ciał, paruzja Chrystusa, Sąd Ostateczny, odnowienie wszechświata.


      Seria „Eschatologia”: Śmierć i sąd, Niebo i piekło, oraz Koniec świata

      Lektura tych książek – wydanych ponownie po ponad pół wieku – jest niezwykle ważna dla każdego. Seria „Eschatologia” ks. Marcina Ziółkowskiego dotyka bowiem spraw ostatecznych, takich jak: śmierć i sądniebo i piekło, oraz koniec świata.

      Życie pozagrobowe zawsze było i jest przedmiotem specjalnych zainteresowań człowieka. Prawd z tej dziedziny nie poznajemy jednak bezpośrednio. Są one bowiem dla nas na wskroś transcendentalne, gdyż w obecnym życiu doczesnym „chodzimy w wierze, a nie w widzeniu”. Poznajemy je tylko za pomocą nadprzyrodzonego światła wiary. „Wiele rzeczy pokazano ci, które przewyższają rozum ludzki” – czytamy w Piśmie ŚwiętymBóg, powołując człowieka do nadprzyrodzonego szczęścia w niebie, objawił mu pewne metafizyczne prawdy z dziedziny życia pozagrobowego. Nie odsłonił On jednak umysłowi ludzkiemu wszystkich tajemnic pozagrobowych i nie ukazał nam tych prawd w pełnym świetle i we wszystkich szczegółach. Chciał bowiem, żeby człowiek miał zasługę za akty wiary i w działaniu posiadał swobodę decyzji swej wolnej woli. Dlatego – jak mówi filozof z Królewca, Immanuel Kant – „niezgłębiona Mądrość, dzięki której istniejemy, jest równie godna czci w tym, czego nam odmówiła, jak i w tym, czego nam raczyła udzielić”.

      Ten traktat w teologii dogmatycznej, który zawiera naukę o rzeczach ostatecznych, w nomenklaturze teologicznej nazywa się eschatologią. Nazwa ta pochodzi od greckich słów: „ostatni, ostateczny” i „nauka”.

      Eschatologia dzieli się na eschatologię indywidualną i powszechną. Eschatologia indywidualna traktuje o rzeczach ostatecznych człowieka. Przedmiotem zaś eschatologii powszechnej są ostateczne rzeczy świata materialnego. Rzeczami ostatecznymi człowieka są:

      - śmierć

      - sąd szczegółowy

      - czyściec

      - niebo lub piekło.


      Ostateczne zaś rzeczy świata to: koniec świata, zmartwychwstanie ciał, paruzja Chrystusa i Sąd Ostateczny oraz palingeneza kosmiczna, czyli odnowienie wszechświata.

      Studium eschatologii posiada doniosłe znaczenie. Wzbogaca przede wszystkim umysł wiedzą o prawdach wiecznych. Człowiekowi „obiecanemu śmierci” ukazuje u kresu jego życia doczesnego życie wieczne, w swoim trwaniu nigdy się nie kończące.


      We wszystkich sprawach twoich pamiętaj na ostatnie rzeczy twoje, a na wieki nie zgrzeszysz.

      Św. Tomasz z Akwinu naucza, że w naturze ludzkiej istnieje pragnienie nieśmiertelności, pęd za życiem nigdy się nie kończącym. „Wszelki byt – mówi on – który posiada umysł, z natury swej pragnie istnieć zawsze”. Otóż w studium eschatologii katolickiej człowiek znajduje pełne wyjaśnienie aspiracji swojej natury i wytłumaczenie najbardziej interesujących go zagadnień, a mianowicie tych, które dotyczą jego celu ostatecznego i prawdziwego sensu jego życia.

      Eschatologia katolicka w oparciu o objawienie Boże i rozum uzasadnia człowiekowi, że dzień śmierci „jest dniem narodzin do życia wiecznego”. Śmierć kładzie kres jedynie całemu szeregowi biologicznych procesów, którym według praw natury podlega człowiek w ciągu swego życia. Nie jest ona jednak kresem istnienia duszy, która z natury jest nieśmiertelna. „Kiedy śmierć na człowieka przyjdzie – mówi Platon – wówczas chyba to, co w nim śmiertelne, umiera, a to, co nieśmiertelne, całe i niezepsute oddala się i odchodzi precz; uszło śmierci”, i jak mówi dalej: „dusza jest nieśmiertelna i niezniszczalna”. W chwili śmierci życie nie przestaje bynajmniej istnieć i nie ulega zagładzie, lecz przeciwnie, zmienia się tylko i w innych warunkach przedłuża się w nieskończoność.

       Wizja wiekuistego szczęścia niebieskiego i uwielbienia człowieka w chwalebnym zmartwychwstaniu najoczywiściej potwierdza słuszność słów apostoła, że „utrapień czasu niniejszego ani porównać nie można z przyszłą chwałą, która się w nas objawi”. Kontemplacja radosnych tajemnic życia wiecznego podtrzymuje człowieka na duchu i dodaje mu siły do cierpliwego znoszenia i przetrwania wszystkich przeciwności i twardych doświadczeń doczesnego życia. Ta „nadzieja pełna nieśmiertelności” utwierdza człowieka w silnym przekonaniu, że chociaż „poprzez wiele utrapień trzeba nam wejść do Królestwa Bożego”, to jednak:

      „dzisiejsze utrapienie nasze, lekkie i przemijające, chwałę wiekuistą wagi niezmiernej sprawuje w nas. Jesteśmy bowiem zapatrzeni nie w to, co widzialne, lecz w to, co niewidzialne: to bowiem, co widzimy, doczesne jest, a czego nie widzimy – wieczne”.


      Źródło: Ks. Marcin Ziółkowski - RodzinaKatolicka.pl

      WDS - Sandomierz

      Opis

      Wydawnictwo
      WDS Sandomierz
      Oprawa
      Miękka
      Format
      195x125
      Ilość stron
      424
      ISBN
      978-83-257-0840-5
      Autor
      Ks. Marcin Ziółkowski
      Tytuł oryginału
      Koniec świata. Eschatologia Tom III
      Rok wydania
      2015

      Brak recenzji użytkowników.

      Napisz swoją opinię
      Koniec świata. Eschatologia Tom III - Ks. Marcin Ziółkowski

      Zobacz także

      Klienci, którzy zakupili ten produkt, kupili również:

      🧐 Dowiedz się więcej o naszych promocjach oraz programach LOJALNOŚCIOWYCH i PARTNERSKICH klikając w

      LINK

      Koniec świata. Eschatologia Tom 3 - Ks. Marcin Ziółkowski

      Koniec świata. Eschatologia Tom III - Ks. Marcin Ziółkowski

      34,90 zł
      Z Podatkiem
      Polityka zwrotów: 14
      Dostawa 1-3 dni