Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript lub go wyłączyłeś. Większość funkcji nie będzie działać, więc włącz obsługę JavaScript!
Koniec świata T.3 - Ks. Marcin Ziółkowski | Zmartwychwstanie ciał, paruzja Chrystusa, Sąd Ostateczny, odnowienie wszechświata.
View all images
Koniec świata T.3 - Ks. Marcin Ziółkowski | Zmartwychwstanie ciał, paruzja Chrystusa, Sąd Ostateczny, odnowienie wszechświata.
Koniec świata. Eschatologia Tom III - Ks. Marcin Ziółkowski
Potrzebujesz pomocy? Masz pytania? Skontaktuj się z nami.
close

Szybki kontakt

Tytuł wiadomośći (Opcjonalnie)

Wpisz swoje imię (Wymagane*)

Wpisz swoje nazwisko (Opcjonalnie)

Numer kontaktowy (Opcjonalnie)

Wpisz swój adres e-mail (Wymagane*)

Treść wiadomości (Wymagane*)

Tylko jedna odpowiedź jest prawdziwa! Odpowiedz Tak lub Nie.

 

Koniec świata. Eschatologia Tom III - Ks. Marcin Ziółkowski

Opinia (0)
34,90 zł
Z Podatkiem
Polityka zwrotów: 14
Dostawa 1-3 dni
Produkt w magazynie

Koniec świata. Eschatologia Tom III - Ks. Marcin Ziółkowski


Koniec świata, zmartwychwstanie ciał, paruzja Chrystusa, Sąd Ostateczny, odnowienie wszechświata.

Ilość :
Otrzymasz 34.9 Punktów NAGRODY przy zakupie co najmniej 1. produktu. Nagrodę można wykorzystać do opłacenia kolejnych zamówień, zamienić na kod rabatowy lub kupon. Dowiedz się więcej aby w pełni wykorzystać PROGRAM LOJALNOŚCIOWY I PARTNERSKI FAMILIS I zajrzyj na nasz BLOG!
Zamknij
Write your review

Testowa tabela rozmiarów - size chart content - Size/Chart/Table

  • Polityka prywatnośćiPolityka prywatnośći - Dbamy o Twoją prywatność. Tutaj znajdziesz informacje dot. zasad przetwarzania danych osobowych.
  • Zasady dostawyZasady dostawy
  • Regulamin zwrotówRegulamin zwrotów - Kupuj i sprawdź spokojnie w domu. 14 DNI NA ODSTĄPIENIE OD UMOWY BEZ PODANIA PRZYCZYNY.

Koniec świata. Eschatologia Tom 3 - Ks. Marcin Ziółkowski

Koniec świata, zmartwychwstanie ciał, paruzja Chrystusa, Sąd Ostateczny, odnowienie wszechświata.


Seria „Eschatologia”: Śmierć i sąd, Niebo i piekło, oraz Koniec świata

Lektura tych książek – wydanych ponownie po ponad pół wieku – jest niezwykle ważna dla każdego. Seria „Eschatologia” ks. Marcina Ziółkowskiego dotyka bowiem spraw ostatecznych, takich jak: śmierć i sądniebo i piekło, oraz koniec świata.

Życie pozagrobowe zawsze było i jest przedmiotem specjalnych zainteresowań człowieka. Prawd z tej dziedziny nie poznajemy jednak bezpośrednio. Są one bowiem dla nas na wskroś transcendentalne, gdyż w obecnym życiu doczesnym „chodzimy w wierze, a nie w widzeniu”. Poznajemy je tylko za pomocą nadprzyrodzonego światła wiary. „Wiele rzeczy pokazano ci, które przewyższają rozum ludzki” – czytamy w Piśmie ŚwiętymBóg, powołując człowieka do nadprzyrodzonego szczęścia w niebie, objawił mu pewne metafizyczne prawdy z dziedziny życia pozagrobowego. Nie odsłonił On jednak umysłowi ludzkiemu wszystkich tajemnic pozagrobowych i nie ukazał nam tych prawd w pełnym świetle i we wszystkich szczegółach. Chciał bowiem, żeby człowiek miał zasługę za akty wiary i w działaniu posiadał swobodę decyzji swej wolnej woli. Dlatego – jak mówi filozof z Królewca, Immanuel Kant – „niezgłębiona Mądrość, dzięki której istniejemy, jest równie godna czci w tym, czego nam odmówiła, jak i w tym, czego nam raczyła udzielić”.

Ten traktat w teologii dogmatycznej, który zawiera naukę o rzeczach ostatecznych, w nomenklaturze teologicznej nazywa się eschatologią. Nazwa ta pochodzi od greckich słów: „ostatni, ostateczny” i „nauka”.

Eschatologia dzieli się na eschatologię indywidualną i powszechną. Eschatologia indywidualna traktuje o rzeczach ostatecznych człowieka. Przedmiotem zaś eschatologii powszechnej są ostateczne rzeczy świata materialnego. Rzeczami ostatecznymi człowieka są:
- śmierć
- sąd szczegółowy
- czyściec
- niebo lub piekło.

Ostateczne zaś rzeczy świata to: koniec świata, zmartwychwstanie ciał, paruzja Chrystusa i Sąd Ostateczny oraz palingeneza kosmiczna, czyli odnowienie wszechświata.

Studium eschatologii posiada doniosłe znaczenie. Wzbogaca przede wszystkim umysł wiedzą o prawdach wiecznych. Człowiekowi „obiecanemu śmierci” ukazuje u kresu jego życia doczesnego życie wieczne, w swoim trwaniu nigdy się nie kończące.

We wszystkich sprawach twoich pamiętaj na ostatnie rzeczy twoje, a na wieki nie zgrzeszysz.

Św. Tomasz z Akwinu naucza, że w naturze ludzkiej istnieje pragnienie nieśmiertelności, pęd za życiem nigdy się nie kończącym. „Wszelki byt – mówi on – który posiada umysł, z natury swej pragnie istnieć zawsze”. Otóż w studium eschatologii katolickiej człowiek znajduje pełne wyjaśnienie aspiracji swojej natury i wytłumaczenie najbardziej interesujących go zagadnień, a mianowicie tych, które dotyczą jego celu ostatecznego i prawdziwego sensu jego życia.
Eschatologia katolicka w oparciu o objawienie Boże i rozum uzasadnia człowiekowi, że dzień śmierci „jest dniem narodzin do życia wiecznego”. Śmierć kładzie kres jedynie całemu szeregowi biologicznych procesów, którym według praw natury podlega człowiek w ciągu swego życia. Nie jest ona jednak kresem istnienia duszy, która z natury jest nieśmiertelna. „Kiedy śmierć na człowieka przyjdzie – mówi Platon – wówczas chyba to, co w nim śmiertelne, umiera, a to, co nieśmiertelne, całe i niezepsute oddala się i odchodzi precz; uszło śmierci”, i jak mówi dalej: „dusza jest nieśmiertelna i niezniszczalna”. W chwili śmierci życie nie przestaje bynajmniej istnieć i nie ulega zagładzie, lecz przeciwnie, zmienia się tylko i w innych warunkach przedłuża się w nieskończoność.

Wizja wiekuistego szczęścia niebieskiego i uwielbienia człowieka w chwalebnym zmartwychwstaniu najoczywiściej potwierdza słuszność słów apostoła, że „utrapień czasu niniejszego ani porównać nie można z przyszłą chwałą, która się w nas objawi”. Kontemplacja radosnych tajemnic życia wiecznego podtrzymuje człowieka na duchu i dodaje mu siły do cierpliwego znoszenia i przetrwania wszystkich przeciwności i twardych doświadczeń doczesnego życia. Ta „nadzieja pełna nieśmiertelności” utwierdza człowieka w silnym przekonaniu, że chociaż „poprzez wiele utrapień trzeba nam wejść do Królestwa Bożego”, to jednak:

„dzisiejsze utrapienie nasze, lekkie i przemijające, chwałę wiekuistą wagi niezmiernej sprawuje w nas. Jesteśmy bowiem zapatrzeni nie w to, co widzialne, lecz w to, co niewidzialne: to bowiem, co widzimy, doczesne jest, a czego nie widzimy – wieczne”.

Źródło: Ks. Marcin Ziółkowski - RodzinaKatolicka.pl

WDS - Sandomierz

Opis

Wydawnictwo
WDS Sandomierz
Oprawa
Miękka
Format
195x125
Ilość stron
424
ISBN
978-83-257-0840-5
Autor
Ks. Marcin Ziółkowski
Tytuł oryginału
Koniec świata. Eschatologia Tom III
Rok wydania
2015
Kod EAN
9788325708405

Brak recenzji użytkowników.

Napisz swoją opinię
Koniec świata. Eschatologia Tom III - Ks. Marcin Ziółkowski

Zobacz także

Klienci, którzy zakupili ten produkt, kupili również:

Koniec świata T.3 - Ks. Marcin Ziółkowski | Zmartwychwstanie ciał, paruzja Chrystusa, Sąd Ostateczny, odnowienie wszechświata.

Koniec świata. Eschatologia Tom III - Ks. Marcin Ziółkowski

34,90 zł
Z Podatkiem
Polityka zwrotów: 14
Dostawa 1-3 dni