Jerzy Tupikowski - Filozofia Boga | Studium metafizyczno-historyczne filozofii Boga.
Wydawnictwo Instytut Teologiczny Księży Misjonarzy ITKM
Trzy części:
1. Zagadnienia wprowadzające, ukazanie różnorodności postaw człowieka wobec Boga oraz między światem a Bogiem;
2. Argumenty za istnieniem Boga;
3. Rozważania dotyczące natury Boga. Książka stanowi pomoc dla studentów wydziałów filozoficznych i teologicznych. (Rh)
Studium ma służyć pomocą studentom wydziałów filozoficznych i teologicznych w przyswajaniu sobie podstawowych informacji zakresu filozofii
"Walorem książki Jerzy Tupikowski - Filozofia Boga - Studium metafizyczno-historyczne, jest to, że Autor wyraźnie sympatyzuje z klasyczną filozofią Boga, która jest nieodłączna od metafizyki, czy mówiąc dokładniej, która jest właściwie częścią metafizyki, jako jej końcowy zwornik. Ta nobilitacja klasycznej filozofii jest dziś bardzo potrzebna, wobec kryzysu współczesnej kultury i nauki, wobec ulegania pewnym filozoficznym modom, w których troska o Prawdę schodzi na dalszy plan. Opcja teodycealna reprezentowana przez Autora lezy na linii starań papieża Jana Pawła II o przywrócenie filozofii o orientacji mądrościowej, metafizycznej właściwej pozycji w kulturze współczesnej, czego dał tak jaskrawy wyraz w encyklice Fides et ratio (...)"
Jerzy Tupikowski
Fragment wstępu.
Filozofia Boga - Studium metafizyczno-historyczne - w tej nieciekawej okładce kryje się naprawdę świetna książka!
O Autorze:
o. dr hab. Jerzy Tupikowski CMF
Specjalności
metafizyka, historia filozofii współczesnej, filozofia Boga;
Klasyfikacja
KBN (nauki filozoficzne, nauki teologiczne);
STUDIAT
Teologia - Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu
Rok ukończenia:1999
W latach 1993-1999 odbył studia filozoficzne i teologiczne w Katolickim Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II oraz w Papieskim Wydziale Teologicznym we Wrocławiu, 8 października 1999 obronił pracę doktorską Relacje między światem a Bogiem w ujęciu św. Tomasza z Akwinu i A. N. Whiteheada, 11 czerwca 2010 habilitował się na podstawie pracy zatytułowanej Spór o podstawy teizmu. Racje realnego świata czy kreacja religijnych sensów?
Piastuje funkcję profesora nadzwyczajnego w Instytucie Filozofii Chrześcijańskiej i Nauk Społecznych oraz prorektora na Papieskim Wydziale Teologicznym we Wrocławiu.
Był kierownikiem Katedry Historii Filozofii, Instytutu Filozofii Chrześcijańskiej, a także dyrektorem w Instytucie Filozofii Chrześcijańskiej na Papieskim Wydziale Teologicznym we Wrocławiu.