Sprzedajni dziennikarze. Jak politycy, wielka finansjera i tajne służby ... sterują niemieckimi mediami - Udo Ulfkotte
- Czy możesz wyobrazić sobie pracowników służb specjalnych piszących teksty redakcyjne, które opatrzone nazwiskami znanych dziennikarzy publikowane są słowo w słowo w czołowych dziennikach?
- Czy zdajesz sobie sprawę, jak wielu dziennikarzy z najbardziej znanych mediów zostało przekupionych?
- Czy masz pojęcie o tym, jak przyznawane są prestiżowe nagrody dziennikarskie?
Udo Ulfkotte przez siedemnaście lat pracował dla „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, do momentu aż zdał sobie sprawę, że prestiżowe niemieckie media oplecione są tajemnymi sieciami władzy a ich liderzy działają jak długie ramiona biur prasowych amerykańskich służb oraz NATO. Największe redakcje stały się kuźniami propagandy politycznej, kulturowej, ekonomicznej a nawet… wojennej. Autor sam także był przyjęty do elitarnych amerykańskich organizacji, a nawet otrzymał certyfikat honorowego obywatelstwa USA w zamian za pozytywne raportowanie na ich korzyść.
Z książki Sprzedajni dziennikarze czytelnik dowie się dla jakich organizacji lobbystycznych pracują rzekomo bezstronni dziennikarze. Pada w niej dziesiątki nazwisk. Szczegółowo opisano w niej, co tak na prawdę dzieje się na zapleczu instytucji mających jednostronny wpływ propagandowy na niemieckie media. Autor ujawnił istnienie tajnych grup lobbystycznych i opisał sposoby, za pomocą których można w łatwy sposób uzyskać fundusze od Ambasady USA na projekty mające kształtować opinię publiczną w Niemczech.
O Autorze:
Udo Ulfkotte (1960-2017) – niemiecki publicysta dziennikarz i pisarz polityczny. Studiował prawo i nauki polityczne. W 1987 roku doktoryzował się na uniwersytecie we Fryburgu. Należał do współpracowników Fundacji Konrada Adenauera. Wykładał w Federalnej Akademii Polityki Bezpieczeństwa, jako dziennikarz towarzyszył kanclerzom, prezydentom i ministrom w ich podróżach zagranicznych. Prowadził zajęcia z zakresu ekonomiki zarządzania na uniwersytecie w Lüneburgu, wykładał zarządzanie kryzysowe, szpiegostwo gospodarcze oraz etykę biznesu na Olivet University w San Francisco.
W 2003 roku został laureatem Nagrody Obywatelskiej przyznanej przez fundację im. Annette Barthelt z siedzibą w Kilonii. W latach 1986 – 2003 był redaktorem dziennika „Frankfurter Allgemeine Zeitung” w dziale polityki zagranicznej. Publikował m.in. w czasopismach „Capital”, „Cicero”, „Junge Freiheit” oraz w materiałach agencji informacyjnej ddp. Niektóre jego książki trafiły na listy beststellerów tygodnika „Der Spiegel”. W 2006 roku należał do założycieli organizacji Pax Europa (którą opuścił dwa lata później).
Szwajcarski dziennikarz, Beat Stauffer, nazwał Ulfkottego jednym z „najostrzejszych niemieckich krytyków islamizmu”, którego – „co muszą przyznać nawet zaprzysięgli wrogowie – niełatwo pokonać na płaszczyźnie faktów”. Jego książka Niemcy jako Mekka. Cicha islamizacja Europy całkowicie potwierdza tę opinię (Publikacja jest szczegółowym i niezależnym opisem procesu podboju Europy przez islam. Udo Ulfkotte przełamuje poprawną politycznie zmowę medialną, konfrontując czytelników z przytłaczającym ogromem pesymistycznych faktów. Autor wylicza konkretne przykłady w jaki sposób niemieccy politycy i dziennikarze są z jednej strony szantażowani, z drugiej zaś opłacani, by swoimi doniesieniami przysłużyć się postępującej islamizacji).