Hiperszwindel | Stacy Mitchell | Wektory
View all images
Hiperszwindel | Stacy Mitchell | Wektory
Hiperszwindel | Stacy Mitchell | Wektory
Potrzebujesz pomocy? Masz pytania? Skontaktuj się z nami.
close

Szybki kontakt

Tytuł wiadomośći (Opcjonalnie)

Wpisz swoje imię (Wymagane*)

Wpisz swoje nazwisko (Opcjonalnie)

Numer kontaktowy (Opcjonalnie)

Wpisz swój adres e-mail (Wymagane*)

Treść wiadomości (Wymagane*)

Tylko jedna odpowiedź jest prawdziwa! Odpowiedz Tak lub Nie.

 

HIPERSZWINDEL Jak oszukują nas hipermarkety i wielkie sieci handlowe - Stacy Mitchell

Opinia (0)
60,00 zł
Z Podatkiem
Polityka zwrotów: 14Dostawa 1-3 dni
Produkt w magazynie

Hipermarkety opanowały handel na Zachodzie. Olbrzymie centra handlowe i międzynarodowe sieci w błyskawicznym tempie wyparły małe, lokalne sklepiki, zajmując nie tylko tereny na przedmieściach, ale również wkraczając do centrów miast i niszcząc istniejący tam wcześniej handel.

Ilość :
Otrzymasz 60 Punktów NAGRODY przy zakupie co najmniej 1. produktu. Nagrodę można wykorzystać do opłacenia kolejnych zamówień, zamienić na kod rabatowy lub kupon. Aby skorzystać z NAGRODY należy zarejestrować nowe KONTO KLIENTA lub zalogować się na już istniejące. Chcesz wiedzieć więcej? - sprawdź nasz PROGRAM LOJALNOŚCIOWY FAMILIS!
Blisko
Write your review

Testowa tabela rozmiarów - size chart content - Size/Chart/Table

  • Polityka prywatnośćiPolityka prywatnośći - Dbamy o Twoją prywatność. Tutaj znajdziesz informacje dot. zasad przetwarzania danych osobowych.
  • Zasady dostawyZasady dostawy
  • Regulamin zwrotówRegulamin zwrotów - Kupuj i sprawdź spokojnie w domu. 14 DNI NA ODSTĄPIENIE OD UMOWY BEZ PODANIA PRZYCZYNY.

Hipermarkety opanowały handel na Zachodzie. Olbrzymie centra handlowe i międzynarodowe sieci w błyskawicznym tempie wyparły małe, lokalne sklepiki, zajmując nie tylko tereny na przedmieściach, ale również wkraczając do centrów miast i niszcząc istniejący tam wcześniej handel. Zwolennicy hipermarketów twierdzą, że pozwalają one kupować ludziom więcej i taniej, dając dodatkowo nowe miejsca pracy. Jak jest jednak naprawdę? Czy rzeczywiście w hipermarketach kupimy wszystko taniej? Czy w salonach sieci handlowych faktycznie znajdziemy więcej niż w tradycyjnych specjalistycznych sklepach? Czy hipermarkety przyczyniają się do ograniczenia bezrobocia, czy raczej je wspierają, na dodatek niszcząc lokalne wspólnoty?Odpowiedzi na te pytania znajdzie czytelnik w tej pasjonującej, ale też budzącej grozę książce.

 

***

 

Książka ta pokazuje, że model ekonomiczny propagowany przez wielkich detalistów jest współczesną wariacją na temat starego europejskiego systemu kolonialnego, zaprojektowanego nie po to, by zbudować dzięki niemu społeczeństwa samowystarczalne gospodarczo i zdolne do życia, ale by pozbawić społeczności wszelkich bogactw i zasobów. Mimo to wiele miast ochoczo otwiera drzwi przed korporacyjnymi kolonizatorami. Niektóre robią to w oczekiwaniu na zwiększone dochody z podatków, jednak w pewnym momencie zdają sobie sprawę, że wielkie sklepy odciskają wyraźne piętno na infrastrukturze i usługach publicznych. A może być jeszcze gorzej: gdy z lokalnej gospodarki pozostają jedynie ruiny, miasta orientują się, że są całkowicie uzależnione od kilku hipermarketów, które mogą podnieść ceny, zwolnić pracowników lub zagrozić przeniesieniem się do sąsiedniej miejscowości, o ile nie otrzymają ulg podatkowych. (fragment Wprowadzenia)

***

Firmy, których wyniki finansowe są w dużym stopniu uzależnione od współpracy z jedną lub dwiema sieciami, a takich jest teraz mnóstwo, nieustająco balansują na krawędzi ryzyka całkowitego stłamszenia i utraty wszystkiego. W wywiadzie udzielonym magazynowi ?Fast Company? Frank Garson II, prezes The Lovable Company ? założonej w 1926 roku firmy produkującej bieliznę ? opisał relacje łączące jąz Wal-Martem: ?Wal-Mart ma tak ogromną siłę nabywczą, że ustala zasady bez oglądania się na nikogo. Jeśli nie spodobają im się twoje ceny, to albo zaczną sami to produkować, albo znajdą kogoś innego, kto sprosta ich wymaganiom?. Po wynegocjowaniu umowy z Lovable Wal-Mart postanowił jednostronnie zmienić jej warunki, zmuszając producenta do wycofania się z interesu. Trzy lata później firma Lovable zniknęła z rynku. ?Wal-Mart przeżuł nas i wypluł?, stwierdził Garson. (fragment książki)

***

Wydawnictwo WEKTORY

Opis

Wydawnictwo
WEKTORY
Oprawa
Twarda z obwolutą
Format
B5
Ilość stron
329
ISBN
9788360562925
Autor
Stacy Mitchell
Tytuł oryginału
Big-Box Swindle. The True Cost Of Mega-Retailers And The Fight For America's Independent Bussinesses
Rok wydania
2016

Brak recenzji użytkowników.

Napisz swoją opinię
HIPERSZWINDEL Jak oszukują nas hipermarkety i wielkie sieci handlowe - Stacy Mitchell

Zobacz także

Hiperszwindel | Stacy Mitchell | Wektory

HIPERSZWINDEL Jak oszukują nas hipermarkety i wielkie sieci handlowe - Stacy Mitchell

60,00 zł
Z Podatkiem
Polityka zwrotów: 14Dostawa 1-3 dni