Spis treści
Wstęp, który może być epilogiem: ostatni moment na zamknięcie szybkiej ścieżki depolonizacji Polski - 7
CZĘŚĆ I
PROPOZYCJE DOTYCZĄCE CELÓW, ZASAD I PRIORYTETÓW POLITYKI IMIGRACYJNEJ I POLITYKI WOBEC
UCHODŹCÓW
Cele, zasady i priorytety - 18
CZĘŚĆ II
UCHODŹCY I MIGRANCI ZAROBKOWI – POLITYKA WOBEC UKRAINCÓW
Przełożenie celów i zasad na stosunek do uchodźców z Ukrainy - 24
Stan obecny polityki wobec uchodźców i migrantów z Ukrainy - 25
CZĘŚĆ III
OBSZARY ZAGROŻEŃ
Zagrożenia ekonomiczne i fiskalne - 28
Kwestie bezpieczeństwa publicznego i przestępczości - 30
Wypieranie Polaków z rynku pracy i rynku mieszkaniowego - 31
Obciążenie systemów ochrony zdrowia i oświatowego - 32
Zagrożenia zdrowotne - 36
Erozja struktury etniczno-kulturowe - 38
Ukrainizacja przestrzeni publicznej, model państwa dwunarodowego - 40
CZĘŚĆ IV
PLAN DZIAŁAŃ – PROPOZYCJE LEGISLACYJNE - 46
Nowa ustawa o pomocy uchodźcom z Ukrainy - 47
Ochrona praw osób udzielających gościny uchodźcom - 48
Ustawa antydyskryminacyjna „Warto być Polakiem” - 50
Nowelizacja przepisów o obywatelstwie - 52
Nowelizacja ustawy o mniejszościach narodowych - 54
PODSUMOWANIE PROPONOWANYCH DZIAŁAŃ - 60
FRAGMENT WSTĘPU:
"Wstęp, który może być epilogiem: ostatni moment na zamknięcie szybkiej ścieżki depolonizacji Polski Media i politycy przekonują nas, że masowe ruchy migracyjne i będące ich skutkiem przemiany struktury etnicznej są zjawiskiem obiektywnym, niezależnym od ludzkich decyzji, wyborów politycznych. To nieprawda. W szczególności jest to nieprawda w stosunku do masowej imigracji ukraińskiej w Polsce oraz w stosunku do przyszłości tzw. uchodźców, to znaczy Ukraińców, którzy przyjechali do Polski po 24 lutego 2022. Prawo do ochrony życia nie jest tożsame z prawem do pozostania, integracji, czy obywatelstwa. To, co stanie się z uchodźcami, zawsze pozostaje w gestii kraju przyjmującego. Najlepszym, choć smutnym przykładem jest los milionów uchodźców palestyńskich w 70 lat po wypędzeniu z rodzimych ziem, otrzymujących na przykład w Jordanii ochronę, ale nie prawo do integracji. Obecnie w naszym ustawodawstwie pozostaje „zaszytych” szereg rozwiązań, które razem stanowią szybką ścieżkę do zmiany struktury etnicznej naszego kraju. Jej kluczowe elementy to:
całkowicie otwarta granica z Ukrainą i przyjmowanie wszystkich przyjezdnych jako specjalnych uchodźców;
art. 38 Ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy stanowiący, iż po dziewięciu miesiącach od początku pobytu starać się oni mogą o pozwolenie na pobyt stały na trzy lata;
zapisy prawa o obywatelstwie, w szczególności art. 30.1 pkt. 3 dający prawo osobom, którym przyznano status uchodźcy do starania się o uznanie za obywatela już po dwóch latach pobytu.
Termin dziewięciu miesięcy zapisany w ustawie o uchodźcach oznacza, że już za cztery miesiące, pod koniec listopada tego roku codziennie tysiące przybyszów z Ukrainy uzyskiwać będzie możliwość ubiegania się o uzyskanie prawa stałego pobytu na kolejne trzy lata. Kolejne kroki wiodą zaś bardzo szybko do masowego nabywania przez nich obywatelstwa. Konsekwencje tego intencjonalnego działania ustawodawcy zapewne za kilka miesięcy zostaną przedstawione opinii publicznej (...)"
Broszura do pobrania KLIKNIJ TUTAJ
ŹRÓDŁO: https://konfederacjakoronypolskiej.pl/stop-ukrainizacji-polski/