Benedykt XVI w dialogu z rabinem Arie Folgerem | Żydzi i chrześcijanie
Interesujący dialog między papieżem-emerytem Benedyktem XVI i naczelnym rabinem Wiednia Arie Folgerem, zainicjowany dokumentem przygotowanym przez przedstawicieli ortodoksyjnych wyznawców judaizmu z okazji 50-lecia deklaracji Soboru Watykańskiego II zmieniającej stosunek Kościoła do Żydów.
Benedykt XVI opublikował swoją odpowiedź na żydowski dokument, za którą został skrytykowany przez wielu postępowych teologów katolickich. Tymczasem wsparli go uczeni żydowscy, wykazując się większym zrozumieniem dla argumentów papieża-seniora. Tak rozpoczął się ten nadzwyczajny dialog
Benedykt XVI w dialogu z rabinem Arie Folgerem | Żydzi i chrześcijanie
Interesujący dialog między papieżem-emerytem Benedyktem XVI i naczelnym rabinem Wiednia Arie Folgerem, zainicjowany dokumentem przygotowanym przez przedstawicieli ortodoksyjnych wyznawców judaizmu z okazji 50-lecia deklaracji Soboru Watykańskiego II zmieniającej stosunek Kościoła do Żydów.
Benedykt XVI opublikował swoją odpowiedź na żydowski dokument, za którą został skrytykowany przez wielu postępowych teologów katolickich. Tymczasem wsparli go uczeni żydowscy, wykazując się większym zrozumieniem dla argumentów papieża-seniora.
Tak rozpoczął się ten nadzwyczajny dialog, stając się niejako wzorcowym modelem spotkania chrześcijan i Żydów. Obaj rozmówcy, trwając w wierności wyznawanej wierze, potrafią okazać zrozumienie dla racji drugiego, wytyczając dobrą i uczciwą drogę dla relacji chrześcijańsko-żydowskich, wolną od politycznej poprawności i manipulacji prawdą.
To nie tylko świadectwo tego, jak można się pięknie różnić bez wywoływania konfliktu – co tak ważne jest w obecnej sytuacji napięć i starć. Dla chrześcijan, katolików to także otwarcie zupełnie nowej perspektywy na judaizm, na wielką tajemnicę wciąż istniejącego przymierza między Bogiem i wybranym przez Niego narodem w rzeczywistości świata odkupionego przez Chrystusa.
Po ludzku przewidując, dialog ten nie doprowadzi nigdy do jedności dwóch interpretacji wewnątrz bieżącej historii. Jedność ta jest zarezerwowana dla Boga na końcu dziejów. Tymczasem obie strony mają za zadanie konfrontować się dla lepszego rozumienia oraz podejmować refleksję nad tym, jak rozumie to druga strona.
papież Benedykt XVI
Opis
Brak recenzji użytkowników.