

Każdy katolik powinien wiedzieć, że zawiniona nieznajomość tego największego Daru, jakim jest Ofiara Mszy Św., wobec którego cały Wszechświat jest niczym – jest niepowetowaną stratą. Jest to bez wątpienia jedyna od 60 lat publikacja, która najpełniej objaśnia tę nieskończoną Tajemnicę, od sprawowania której zależy dalsze istnienie świata.
Wykład o Mszy Świętej - Ks. Marcin z Kochem, Kapucyn
Tekst "Wykładu Mszy Świętej" według edycji Salezjańskiej Szkoły Graficznej
Imprimatur nr 1946, Warszawa dn. 11 IV 1933r. St. Gall, Wikariusz Generalny.
Jan Paweł II o Ofierze Mszy św.: "Kochajcie Jezusa obecnego w Eucharystii. Jest On obecny w sposób ofiarniczy we Mszy św. , która ponawia Ofiarę Krzyża. Pójść na Mszę św., to znaczy pójść na Kalwarię, bu spotkać się z Nim, naszym Odkupicielem" (18 XI 1978).
"W liturgii Chrystus przemawia z mocą przede wszystkim o swej Ofierze" (19 XI 1978).
"Misterium eucharystyczne, odłączone od właściwej sobie natury ofiarniczej i sakramentalnej, po prostu przestaje nim być" (List Dominicae Cenae s.8). "Eucharystia jest przede wszystkim Ofiarą, Ofiara odkupienia i, jednocześnie Ofiarą Nowego Przymierza (...) Ofiara dzisiejsza (...) jest tą samą, którą kiedyś złożyło Jednorodzone Wcielone Słowo, pochodzi od Niego (dzisiaj podobnie jak wtedy), będąc identyczną i jedyna ofiarą. Dlatego też, przez uobecnienie tej jedynej Ofiary naszego zbawienia człowiek i świat zostają pojednani z Bogiem dzięki paschalnej nowości Odkupienia" (List Dominicae Cenae s. 9). "Eucharystia (...) jest sakramentem Jego Ciała i Jego Krwi, którą On sam złożył w ofierze raz na zawsze (Ef 9, 26-28), aby nas uwolnić od grzechu i od śmierci, i który powierzył swojemu Kościołowi, aby składał tę Jego własną ofiarę pod postacią chleba i wina i karmił nią do końca świata swoich wiernych, to jest nas zgromadzonych dookoła ołtarza. Eucharystia jest więc Ofiarą w najwyższym tego stopnia znaczeniu, Ofiarą samego Chrystusa na krzyżu, mocą której przyjmujemy samego Chrystusa , całego Chrystusa, Boga i Człowieka" (9 I 1983).
"To prawda, że Ofiara złożona na Kalwarii wystarczyła, by wyjednać dla ludzkości wszystkie łaski zbawienia; Ofiara (Mszy św,) to nic innego, jak zebranie jej owoców, lecz Chrystus postanowił, by Jego Ofiara wciąż się uobecniała dla jednoczenia wspólnoty chrześcijańskiej. W każdej Mszy św. Kościół włącza się w Ofiarę swego Pana, a chrześcijanie ofiarą Chrystusa i Ofiarą Kościoła, dzięki czemu Chrystus włącza Kościół do swojej Ofiary. (1 VI 1983).